Værdier og målsætning

SKOVBYSKOLENS  Vision og de 5 GRUNDVÆRDIER

VISION:

Alle børn og voksne på Skovbyskolen skal føle, at de udvikler sig fagligt, personligt og socialt.

Alle børn og voksne på Skovbyskolen skal vide, at de er vigtige for fællesskabet.

Alle børn og voksne skal tage ansvar og være aktivt medskabende af deres skoleliv.

DE 5 GRUNDVÆRDIER:

FÆLLESSKAB

RESPEKT

ORDENTLIGHED

NYSGERRIGHED

MOD

FÆLLESSKAB

Vi vil skabe fællesskaber med plads til alle, fordi alle har ret til at være en del af et velfungerende fællesskab.

Vi vil inddrage alle, både elever, forældre og ansatte, i arbejdet med skolens fællesskaber, fordi fællesskabet er ALLES ansvar.

Vi vil gøre, hvad vi kan for at alle ved hvad de kan og skal gøre for at Skovbyskolen er et godt sted at være og lære for alle.

Vi vil skabe en skole, hvor vi tager ansvar for hinandens trivsel og griber ind, hvis vi ser nogen, der ikke har det godt.

RESPEKT

Vi vil skabe en skole, hvor vi respekterer hinandens forskelligheder, fordi forskellighed og tolerance er fællesskabets styrke.

Vi vil vise respekt for alle mennesker, fordi vi er lige meget værd uanset hvem vi er.

Vi vil skabe en skole, hvor elever og forældre har tillid til skolen og respekt for de ansattes viden og praksis.

Vi vil behandle skolen og dens inventar med respekt.

ORDENTLIGHED

Vi vil skabe en skole, hvor alle gør sig umage og gør det så godt de kan.

Vi vil behandle hinanden som vi gerne selv vil behandles.

Vi vil tale venligt til og om andre, også når de ikke er til stede.

Vi vil modarbejde sladder og negative historier, der fastlåser både børn og voksne i negative handlemønstre.

NYSGERRIGHED

Vi vil skabe en skole fyldt med børn og voksne, der er nysgerrige på verden og ny viden.

Vi vil møde hinanden med et åbent sind, også når vi er uenige.

Vi vil huske at interessere os for intentionen bag handlingen.

Vi vil lytte til hinanden med venlig interesse.

MOD

Vi vil skabe en skabe en skole, hvor vi ikke er bange for at lave fejl.

Vi vil skabe fællesskaber, hvor alle har mod på at forsøge sig med nyt.

Vi vil skabe en skole, hvor alle har modet til at være sig selv.

Vi vil skabe fællesskaber, hvor alle har modet til at sige til når man har brug for hjælp til noget, og til at sige fra når noget går over ens grænse.

De 5 værdier - skoleport.pdf

Shape Created with Sketch.